zaterdag 9 juli 2016

Kado'tje voor de juffen

Begin juni begon ik al na te denken over het kado'tje voor de juf. Even wat rondsnuisteren op Pinterest en het idee was er. Half juni wilde ik starten met de uitwerking. Maar dan kwam er een mailtje of de kindjes van de kabouterklas wilden samenleggen voor een klassikaal kado. Dat vond ik wel  een leuk idee dus ik zei ja. Het ideetje zou ik dan volgend jaar misschien kunnen uitwerken.

Maar toen kwam de vraag of ik niet mee wilde helpen om een originele toets er aan te geven.

We wisten al snel hoe we het gingen inpakken. Ik had nog rode papieren zakken liggen van de zoon zijn verjaardag. Een andere mama had nog een witte stift liggen. Bijgevolg werden de zakken gepimpt tot paddestoelen. Het resultaat:


Maar wat ben je met een verpakking zonder inhoud ?!?

Voor juf Sofie die zwanger is haalden we een knuffel geven die ze ofwel in de klas kan gebruiken of voor haar kindje. We wilden iets originelers dan de welbekende kabouter Plop. En het werd Toontje. Sommige mensen hier in de regio zullen hem wel kennen. De mascotte van de Kabouterkesberg in Kasterlee. Deze knuffel kochten we aan bij Toerisme Kasterlee.






Voor juf Karen maakten we een kaart met op de achterkant de namen van de kindjes die mee samengelegd hebben en volgende tekst: Lieve juf Karen, dankjewel voor het (choco)toffe en FANTAstische schooljaar.
Je kan al raden wat er bij haar inzat:  chocotoffs en Fanta. We hebben 21 chocotoffs in de tas gestoken voor elk kindje van de klas eentje en een flesje Fanta.

Voor de voorkant van de kaart maakte ik met strijkparels een kabouter zoals ik ook als afscheidscadeautje gemaakt had voor juf Sofie. En ik maakte er nog wat vlaggetjes en bloemetjes bij en plakte deze op een leuk papiertje.





En voor elke juf zat er ook nog een cadeaubon in de zak.

Helaas heb ik geen cadeautje met alles in de zak. Ik hoop dat de juffen blij waren met hun cadeautje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten