maandag 31 augustus 2015

Slaap kindje slaap ...

Enkele weken geleden rolde er nog iets van onder mijn naaimachine ...

Het was iets voor zoonlief. Hij had gezien dat mama tijdens een weekendje weg Spiderman stof gekocht had. Hij vroeg al lang om er iets mee te maken.

Vaak viel hij uitgeteld na onze uitstapjes in de auto in slaap en dan lag hij volgens mij niet echt comfortabel. Een kussen was te groot en niet echt praktisch. De oplossing was een gordelkussen.


Spiderman stof: Verkempinck

Ik kreeg van enkele vriendinnen de vraag hoe ik het gemaakt heb, dus hieronder volgt even mijn werkwijze:

Benodigdheden:

* 1 of 2 leuke lappen stof van 20 op 70 cm
* 6 stroken stof van 30 cm op 5 cm


 Werkwijze:

Vouw de stroken met de goede kanten op elkaar en naai alle kanten dicht, maar laat wel een keergat. Ik heb een smalle kant als keergat gebruikt. Daarna mag je ze keren zodat de goede kanten langs buiten zijn.

Leg de grote stukken stof met de goede kant op elkaar. En verdeel de linten over de lengte door ze er tussen te leggen. Drie aan iedere kant. Speld de randen van het kussen vast.

Naai de stukken stof aan elkaar vast, maar laat 5 cm open als keergat.
Zorg dat je de linten goed mee naait zodat ze stevig vast zitten.

Draai het kussen door de opening om en vul het met kussenvulling. Naai vervolgens het keergat dicht en je bent klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten