woensdag 4 maart 2015

Picknickkleed, met de kaboutertjes van Michael Miller

We gaan elk jaar wel een paar keer picknicken, en  als picknickkleed gebruiken we dan een kleed dat we van Mexico hebben meegebracht. Maar dit heeft één groot nadeel, het is van wol en daar ben ik dus net allergisch voor.

Dus vorig jaar na de zomer zat ik al met het idee om zelf een picknickkleed te maken.
Toen ik het stofje van Michael Miller zag wist ik het meteen, dit moest het worden.
Alleen kwamen er heel veel andere leuke projectjes tussen.

Gisterenavond ging manlief zwemmen en zag ik mijn kans, het moest en zou deze avond gemaakt worden.  En het is gelukt, ik ben er zelf heel blij mee en de kids vinden het ook geweldig.

Als onderkant gebruikte ik Tafelzeil van bij de Stoffenstraat, de canvas langs zijkant komt ook van daar. De MM stof bestelde ik bij Fabric.com

Laat het goei weer maar komen.

Het is ongeveer 2 meter lang en 1.40 breed, groot genoeg voor ons met vier.



Langs de onderkant, tafelzeil rood met witte stippen.


7 opmerkingen:

  1. super tof idee, dat gaan gezellige picknicks worden. Nu nog goed weer bestellen en je bent klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig picknickkleedje...
    http://zowiezohandmade.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Een tof idee, zou ik ook nog eens kunnen maken, ik moet het van mijn zus steeds lenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim gedaan met de onderkant zo te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan ik ergens jou werkbeschrijving vinden? Ik wil graag een picknickdeken maken voor mijn vriendin haar vrijgezellenfeest. Super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan ik ergens jou werkbeschrijving vinden? Ik wil graag een picknickdeken maken voor mijn vriendin haar vrijgezellenfeest. Super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een canvasboord aan de zijkanten genaaid. Dan de goede kant van de stof op de goede kant van het tafelzeil en een keergat laten. Alles omdraaien en keergat dichtmaken

    BeantwoordenVerwijderen