woensdag 30 juli 2014

Naaierdenaai

Gisterenavond stond ik rond kwart voor 7 bij Eef aan de deur met mijn naaimachine om samen naar Lieve, haar moeder, te gaan want die zou ons de beginselen van het naaien leren.
Rond 7u stonden we daar aan de deur. Alles uitladen en dan hup starten maar ...

Eerst leren recht stikken op een papier met lijntjes, dan een doolhofje (lijntjes met hoeken) leren stikken en dan een rondje en een slakje (allemaal kromme lijnen). Toen dat lukte, mochten we aan het echte werk beginnen.

Ik had mijn vlaggetjes bij om verder af te werken en Eef startte met het naaien van het rokje voor haar dat ze een tijdje terug op een Raad en Draad van Femma Zwaneven had geknipt.
De tijd vloog voorbij. Vele vlaggetjes zijn er afgewerkt, maar nog enkele te gaan. Ben nu helemaal besmet met het naai-virus. Laat het maar snel eind september zijn dat ik op het Femma naai-weekend ook nog wat kan bijleren.

2 opmerkingen:

  1. Let maar op,voor je het weet wil je niets anders meer dan naaien,stoffenwinkels bezoeken,stof kopen enz!Ik weet er alles van sinds april.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Breien ga ik toch ook nog wel blijven doen. Is gemakkelijk om mee te pakken. Alleen leren haken staat nog op mijn to-do lijstje.

      Verwijderen